Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mihau
    RS
    • 2009
    • 7460
    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

    #51
    Aha :P
    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

    Komentarz

    • Morten84
      Drive
      • 2010
      • 56

      #52
      Serwisowany na biezaco, zadne dziwne dzwieki nie docieraja spod maski, wiec po co stwarzac sobie problemy? Poza tym caly czas mam dylemat czy sprzedawac, czy moze robic program + hamulce od RS :/

      Komentarz

      • west
        Drive
        • 2009
        • 40

        #53
        1.8 tsi, na blacie 102 kkm, wymienione turbo - samo turbo było zdrowe, ale coś z wyciekiem oleju z krócica, poza tym zero problemów, oleju pije 1l-10kkm. Nastawnik wymieniony w ramach akcji serwisowej.
        west OII FL Combi 1.8 Tsi

        Komentarz

        • andip
          Classic
          • 2012
          • 14

          #54
          No i następny z tym olejem: 1 l na 10k km to dużo, czy mało ? Czy wszystkie turbobenzyny biorą olej ? Trochę nie miła ta perspektywa :cry:

          Komentarz

          • ary
            Rider
            • 2011
            • 634

            #55
            andip, umiarkowanie, tragedii nie ma
            A słyszał ktoś żeby w 2.0 TSI CCZA (tym z RSa) też rozrząd leciał? On jest dokładnie na tych samych częściach zrobiony, pompa oleju też taka sama...
            O2 Scout 1.8 TSI

            Komentarz

            • Ayu
              RS
              • 2009
              • 4154

              #56
              Nie rozumiem takich problemów, 10 kkm i 1 litro oleju, czyli 50 PLN, przebieg załóżmy 40 kkm rocznie, czyli maksymalnie 200 PLN rocznie, czyli mniej niż 20 PLN na miesiąc... gdzie jest problem? :roll:
              Pije olej i już, trudno, ale jeździ lepiej niż niż inne jednostki w tych rozmiarach litrażu.

              Komentarz

              • andip
                Classic
                • 2012
                • 14

                #57
                Tu nie chodzi nawet o koszty, ale o właściwości silnika. Przecież obieg oleju, to system zamknięty. Ja myślę, że jest za to odpowiedzialna turbina, która pracuje bardzo szybko i w wysokich temperaturach i zużywa dodatkowy olej do smarowania, ale gdzie ten olej się podziewa, że go ubywa ? Spala się ?

                Komentarz

                • Big
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 6389

                  #58
                  Zamieszczone przez Mihau
                  Zamieszczone przez Chris11
                  Zamieszczone przez marlej108
                  ps. ten Kolega co napisal, ze od fabryki jego silnik dostal 180 koni a nie 160 jak niby byc powinno - to jakis wyjatek, czy wiekszosc tych 1.8 TSI jest mocniejsza niz katalogowe dane? Bo jesli tak, i 1.8 TSI ma powiedzmy owe 180 koni, a 2.0 TFSI 200 koni to w sumie jaki sens kupowac 2.0....?
                  Bo idąc tym tropem 2.0 może mieć 220 koni.
                  No bo tyle ma. Np. 2.0 TSI 265KM z Cupry R/Golfa R/S3 mają pod 300KM. Wszystkie TSI mają jakio-takie gifty w okolicach 10%.
                  Panowie, a nie wiecie jak jest (moze ktoś hamował) z 1.8 TSI, ale z wersji Familly w Superbie II ?? Zastanawiam się czy tam jest naprawde te 152 KM czy też może, to tylko papierowe dane, a w rzczywistośc jest więcej ??
                  Czarny Elegance

                  Komentarz

                  • Ostlander
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 163

                    #59
                    Zamieszczone przez andip
                    Tu nie chodzi nawet o koszty, ale o właściwości silnika. Przecież obieg oleju, to system zamknięty. Ja myślę, że jest za to odpowiedzialna turbina, która pracuje bardzo szybko i w wysokich temperaturach i zużywa dodatkowy olej do smarowania, ale gdzie ten olej się podziewa, że go ubywa ? Spala się ?
                    Część oleju jest rozpylona w powietrzu po stronie tłocznej sprężarki i trafia do cylindrów. Część z kolei wraz ze spalinami po stronie gorącej dopala się w katalizatorze. Straty oleju w turbo będą zawsze występować z powodu rodzaju zastosowanego uszczelnienia labiryntowego wału turbosprężarki. To uszczelnienie nie zapewnia 100% szczelności.
                    Turbina w benzynie rozgrzewa się bardziej od diesla więc pasowania na zimno są luźniejsze. To też wpływa na zużycie oleju. Poza tym silniki 16V maja zawsze większe zużycie oleju od 8V.
                    Tak wiec turbo żyje, turbo pije :diabelski_usmiech
                    Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...

                    Komentarz

                    • andip
                      Classic
                      • 2012
                      • 14

                      #60
                      Dzięki za fachową odpowiedź !

                      Komentarz

                      • TomekRs
                        RS
                        • 2011
                        • 1670

                        #61
                        sens zakupu 2.0 TSI jest taki, ze to jednak jest wersja RS

                        Komentarz

                        • Tippo
                          L&K
                          • 2009
                          • 1349
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                          #62
                          Dzis po pierwszysch 1300km zmierzylem poziom i ubylo okolo 100ml oleju, jak na silnik docierany to tragedii nima. Tak wogole to trudno zmierzyc dokladnie ten poziom(bagnet jest umazany szczegolnie jak sie mierzy na rozgrzanym aucie do tego pokazuje mi ten poziom nieco na ukos a garaz mam prosty), po nocy mialem w polowie zakreskowanego pola na bagnecie, a po rozgrzaniu, zgaszeniu i odczekaniu 15 min mialem prawie pod max, wiec mozliwe ze tego oleju zuzyl nawet mniej...
                          Ktos moze wie, ktory pomiar jest bardziej wiarygodny??

                          Komentarz

                          • Flame
                            Elegance
                            • 2010
                            • 898

                            #63
                            Zamieszczone przez marlej108
                            ps. ten Kolega co napisal, ze od fabryki jego silnik dostal 180 koni a nie 160 jak niby byc powinno - to jakis wyjatek, czy wiekszosc tych 1.8 TSI jest mocniejsza niz katalogowe dane? Bo jesli tak, i 1.8 TSI ma powiedzmy owe 180 koni, a 2.0 TFSI 200 koni to w sumie jaki sens kupowac 2.0....?
                            To tak jest, mi w hamowni wypluło w Skodzie 179KM ( powinno być 160KM), a w Audi 315KM ( powinno być 290KM )
                            ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

                            ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

                            ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

                            Komentarz

                            • voytek
                              Rider
                              • 2010
                              • 480
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #64
                              Zamieszczone przez Tippo
                              Ktos moze wie, ktory pomiar jest bardziej wiarygodny??
                              W instrukcji wyraźnie każą mierzyć poziom na gorącym silniku kilka minut po jego wyłączeniu. Ja też zauważyłem sporą różnicę w poziomie oleju na silniku zimnym i gorącym (kilka milimetrów na bagnecie). Więc jeśli na zimnym byłby max, to na gorącym byłoby trochę za dużo.

                              [ Dodano: Czw 22 Mar, 12 21:00 ]
                              Zamieszczone przez Tippo
                              do tego pokazuje mi ten poziom nieco na ukos
                              Też tak mam i ciekawi mnie bardzo dlaczego tak jest - chyba lustro oleju w misce nie jest ukośne :P

                              Komentarz

                              • caveman_
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 196

                                #65
                                Zamieszczone przez voytek
                                chyba lustro oleju w misce nie jest ukośne
                                lustro nie ale bagnet napewno wchodzi pod kątem
                                www.mikrowag.pl

                                Komentarz

                                • malysmok
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 36

                                  #66
                                  Moja 1.8TSI 4x4 jest z grudnia 2009/stycznia 2010. Do tej pory przejechane ok. 46kkm.
                                  Oleju troche bierze - chyba lacznie dolalem niecale 1,5l przez ten czas.
                                  Z napinaczem sie nie interesowalem.

                                  Pozdrawiam,

                                  Komentarz

                                  • Michal2
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 131
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                    #67
                                    To ja wszystkich zaskoczę moim zużyciem oleju, na 15 tys. dolałem prawie 5 litrów oleju.

                                    Komentarz

                                    • loru
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4286
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Michal2
                                      To ja wszystkich zaskoczę moim zużyciem oleju, na 15 tys. dolałem prawie 5 litrów oleju.
                                      Masz za to pewność, że cały czas jest świerzy olej.
                                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        #69
                                        loru, lubię takich co to w każdej sytuacji znajdą pozytywy

                                        Michal2 właściwie co 15tys po prostu wymień jeszcze filtr oleju i luzik,
                                        gorzej jakby brał tylko 2l bo wtedy nie wiadomo czy wymieniać czy nie, a u Ciebie sprawa jasna.
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • Ayu
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 4154

                                          #70
                                          Michal2, stawiaj do ASO na próbę olejową.

                                          Komentarz

                                          • seba210
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 233

                                            #71
                                            U mnie przez ~10kkm poziom na bagnecie ani drgnął (cykl mieszany).
                                            Później traza ~1.3kkm po autostradach (temp oleju sięgała 103st) można było zauważyć że trochę go ubyło. Dolałem 250 ml i myślę, że starczy.
                                            Jak widać sporo może zależeć od warunków w jakich eksploatujemy auto.
                                            Moja 4x4 FL'ka

                                            Komentarz

                                            • Michal2
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 131
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              #72
                                              hotrain, rozmawiałem w Auto-Blak o tym problemie ale dostałem odpowiedź, że jeśli zużycie przekroczy 0,5 litra na 1000 km to wtedy można reklamować.
                                              Co ciekawe w książce jest 1l/1000 km.

                                              Na razie zmieniony olej na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 bez LongLife(norma 502.00, 505.00) i odpukać przez tydzień stan oleju ani drgnie, więc zobaczymy jak będzie dalej.

                                              Samochód używany 85% miasto i 15% trasa.

                                              Komentarz

                                              • Mihau
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7460
                                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                #73
                                                Michal2, to podjedź do innego ASO i już
                                                Zgłaszasz zwiększone zużycie oleju i niech robią próbę olejową. Masz samochód na gwarancji to ciśnij ich.
                                                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                Komentarz

                                                • janusz101
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 196
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #74
                                                  Michal2, ups trochę dużo, ponoć turbo żyje turbo pije
                                                  apropos ,swing od Ciebie spisuje się znakomicie
                                                  Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  • piramida
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 12222
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez janusz101
                                                    Michal2, ups trochę dużo, ponoć turbo żyje turbo pije
                                                    apropos ,swing od Ciebie spisuje się znakomicie
                                                    Pozdrawiam
                                                    turbo do życia nie potrzebuje zjadać olej, ja mam dużą lochę i jakość nie widzę ubytów oleju :wink:

                                                    P.S. 5l na 15kkm to jest w chuj jak na nowe auto :!:
                                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...